tirsdag den 26. januar 2010

Drømme

Jeg har ingen fornemmelse for mine drømme længere...

De fleste siger, at man enten drømmer ting man gerne vil opnå eller ting man gerne vil undgå - mere populært kaldet mareridt. Neuropsykologer hævder at hjernen i drømme ordner og sorterer den forudgående dags indtryk og oplevelser.

Jeg har det sidste lange stykke tid drømt enormt meget. Tit om ting og sager der er sket i løbet af dagen. Men i de sidste par dage har jeg drømt... underlige ting. Jeg vågner op om morgenen og tænker bevidst: "Er det noget jeg ønsker?". Det er som om min hjerne beder mig om at analysere mine drømme. Som om den tvinger mig til at tolke i det sekund jeg vågner. Den vil have mig til at stille spørgsmål. "Er det det jeg vil?" Og jeg ved det ikke! De sidste par drømme jeg har haft, har handlet om personlige spørgsmål og problemstillinger i min hverdag og når jeg så vågner og på en eller anden måde automatisk begynder at tænke over det, kan jeg aldrig komme frem til en konklusion. "Er det noget jeg skal stræbe efter?"

Jeg aner det ikke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar